top of page

Argentiina, Salta, Calafete ja Mendoza: kuumaastikult viinamarjapõldude vahele

Argentiina avastamine ei olnud meil algselt üldse pallnis, sest nagu Brasiiliagagi on tegu ääretult suure riigiga kus vahemaade läbimine kestab terve igaviku ja on kallis, aga kuna teised reisisellid, keda on teekonnal seni kohanud olime, panid meile Patagoonia mõtte pähe ja vahepeal selgus, et Kadi-Riinu vend Siim on Argentiinaasse golfi mängima tulemas, siis mõte koduste nägemisest ja lõuna poole liikumisest tundus ettevõtmiseks piisavalt ahvatlev.

Boliivia piirist allapoole liikudes jäävad Jujuy juures teele imelised 7 ja 14-värvilised mäed, mille mineraaliderikkad triibud pakuvad imelisi vaateid.

Jujuyst liikusime edasi Salta poole, kust võtsime rendiauto, et avastada mugavalt raskesti ligipääsetavat kuumaastiku, ägedaid kiviformatsioone ja Calafete linnakest, mis on Argentiina suuruselt teine veinipiirkond. Hiljen sattusime ka Mendozasse, mis on Argentiina suurim veinipiirkond, aga etteruttavalt võime kosta, et Calafete on kindlasti palju väiksem, muhedam, armsam ja veinigumaanide kuurortlinn, kus vein ja loodus on esiplaanil. Mendoza seeeest on 2 miljoni elanikuga suurlinn ja veiniistandused jäävad kiirteede, suurhoonete ja heitgaaside vahele.

Teekond Calafetesse ja sealt ära oli meie kolmepäevase teekonna kõrghetk, sest Route 40, mis kulgeb alt Patagooniast kuni Alaska põhjapoolsema osani välja ehk läbi kogu Lõuna-ja Põhja Ameerika, pakub lummavaid loodusvaateid.

La Gargante el Diablo vertikaalset auku uudistmas

Amfiteatri helikõla katsetamas

Kuumaastikku avastamas

Meie pisike 1-liitrine Reanault kuumaastikku mattumas

Pärast oma imepisikese 1,0 liitrise Reanulti tagastamist seadsime suuna Saltast 19 tunnise bussisõidu tüütavas seltskonnas Mendoza poole. Mendozast, kui Lõuna-Ameerika suurimast ja tunutumast veinipiirkonnast ootasime õdusust ja mõnusat viinamarjapõldude vahel jalgrattaga ringi veeremist, kuid päris nii see kahjuks ei olnud. 2 miljoni elanikuga suurlinn üllatas meid 38 kraadise kuumuse ja kiirteedega, mida me väga ette näha ei osanud. Paljud veiniistandused asusid ka keset linna, kui õnneks oli meie Airbnb ööbimiskohas bassein ja sealtpoolt saadud rattad viisid meid Maipu piirkonda, kus külastasime ka Lopeze veinimõisa ja lisaks veinimaitsmisele harisime end ka selle tootmisprotsessi vallas. Maipu piirkonnas on põhitänav, kus asuvad enamus piirkonna veinimõisasid ja seda teed kutsutakse "wine and ride" jalgrattateeks.

Saime Siimuga Mendozas kokku!

Vaade meie AirBnb magamistoast, üldse ei kurda selle 38 kraadise kuumuse juures

Lõuna-Ameerika ühele suurimale veinipiirkonnale väga omane ja ideaalselt sobiv jõulukuusk.

Käisime Lopeze veinimõisa ja veiniteoga tutvumas.